Regulamin Sprzedaży biletów elektronicznych
- Sprzedawcą jest:
- Nazwa firmy: Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich na rzece Dunajec,
- Adres firmy: 34-443 Sromowce Wyżne, ul. Kąty 14,
- NIP: 7350008276.
- Ze sprzedawcą można kontaktować się:
- pod adresem email: rezerwacje@flisacy.pl,
- pod adresem: https://www.flisacy.pl,
- pod numerem telefonu:182629721, 182629793.
- Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zasady i tryb zawierania ze Sprzedawcą umów na odległość - sprzedaży Wejściówek. Regulamin określa w szczególności prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Stron, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Niniejszy Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.)
- Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem serwisu internetowego, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie treści Regulaminu.
§1 Definicje
- Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych (przy czym, za wyjątkiem drobnych umów, o których mowa w art. 20 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), dla dokonania czynności potrzebna jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca zdolności do czynności prawnych, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
- Konsument - Klient będący osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Panel sprzedaży - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, umożliwiający świadczenie usług drogą elektroniczną oraz zawarcie umowy na odległość ze Sprzedawcą, znajdujących się w serwisie internetowym Sprzedawcy. Serwis internetowy, którego administratorem jest Sprzedawca, działający pod adresem https://bilety.flisacy.pl, stanowiący zorganizowany system zawierania umów na odległość.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sprzedawca - Podmiot sprzedający możliwość skorzystania z usługi w obiekcie usługowym. Dane rejestrowe i kontaktowe do Sprzedawcy widoczne są w Panelu sprzedaży, tuż pod przyciskiem finalizacji zamówienia.
- System szybkich płatności online - PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 7.789.000,00 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), zawierana przez Sprzedającego z Klientem z wykorzystywaniem środków porozumiewania się na odległość, w tym za pomocą wiadomości e - mail i formularzy dostępnych na stronie internetowej Sklep.
- Wejściówka - potwierdzenie zawarcia umowy na skorzystanie z usługi (np. wstęp do aquaparku, wstęp do atrakcji, wstęp do muzeum, karnet na fitness, wstęp na warsztaty, skorzystanie z wycieczki, usługa kosmetyczna itd.) zawartej ze Sprzedawcą, w określonym lub do określonego na Wejściówce terminie, w godzinach i datach otwarcia obiektu usługowego i o ile jest to wyraźnie wskazane podczas zakupu i na Wejściówce, po uprzedniej rezerwacji terminu. W przypadku braku informacji na Wejściówce dotyczącej liczby osób, jakie mogą jednorazowo skorzystać z usług, Wejściówka upoważnia do skorzystania z usług przez jedną osobę.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, określające rodzaj i ilość zamawianych Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą za pośrednictwem Panelu sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Wejściówek.
§2 Informacje ogólne wskazujące sposób korzystania z oferty
- Organizatorem Spływu jest Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich.
- Spływ jest czynny codziennie od 1 kwietnia do 31 października z wyjątkiem Niedzieli Wielkanocnej oraz święta Bożego Ciała.
- Przy stanie wody powyżej 250 cm spływ nie odbywa się.
- Flisacy są odpowiedzialni za bezpieczny przewóz pasażerów.
- Pasażerowie mają obowiązek stosować się do zaleceń flisaków wynikających z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa podczas Spływu oraz przestrzegania zasad zwiedzania PPN (dotyczących m.in. rozmieszczenia pasażerów na łodzi, zachowania ciszy w Przełomie Dunajca itp.).
- Flisak nie pełni funkcji opiekuna uczniów (dotyczy przewozu grup szkolnych), na tratwie wymagana jest obecność opiekuna grupy szkolnej (1-2 opiekunów na tratwę)
- Osoby w stanie po spożyciu alkoholu lub pod wpływem innych środków odurzających o podobnym działaniu nie mogą być przewożone. Spożywanie alkoholu na łodziach/tratwach jest kategorycznie zabronione.
- W czasie spływu zabrania się zanieczyszczania rzeki poprzez wyrzucanie odpadów i śmieci.
- Przed rozpoczęciem spływu pasażer zobowiązany jest pobrać środek ratowniczy (kamizelkę ratunkową) od flisaka.
- Flisak jest uprawniony do kontroli wieku dzieci, dla których zakupiono bilety ulgowe (wymagany jest dokument z datą urodzenia dziecka) oraz do sprawdzenia trzeźwości Klientów w celu zapewnienia bezpieczeństwa podczas Spływu. Odmowa poddania się sprawdzeniu trzeźwości przez Klienta oznacza brak możliwości udziału w Spływie przez tego Klienta - poniesione koszty przez Klienta nie podlegają zwrotowi.
- Pasażer może zabrać na Łódź/tratwę bezpłatnie bagaż podręczny do 5 kg.
- Za przewóz łodziami/tratwami bagażu powyżej 5 kg, rowerów itp. pobierana jest opłata wg. aktualnie obowiązującego cennika.
- Na łódź/tratwę można zabrać za dodatkową odpłatnością maksymalnie 2 rowery, jednak bez dodatkowego obciążenia (np. sakwy rowerowe).
- W związku z możliwymi zmianami pogody w trakcie spływu wymagane jest posiadanie odpowiedniego ubioru oraz ochrony przed deszczem - łodzie/tratwy nie posiadają zadaszenia. Stowarzyszenie nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody związane z brakiem odpowiedniego ubioru do panujących warunków atmosferycznych.
- Jeżeli podczas spływu przedostają się do łodzi niewielkie ilości wody, zaleca się Klientom zachowanie spokoju, gdyż jest to zjawisko normalne i nie zagraża bezpieczeństwu pasażerów.
- Łodzie/tratwy odpływają po zebraniu się minimalnego stanu, to jest 11 osób. Dotyczy to spływu tak do Szczawnicy, jak też i do Krościenka. W przypadku mniejszej ilości osób istnieje możliwość wypłynięcia łodzi/tratwy po opłaceniu podstawowego kosztu - wejściówek 11 osób.
- Po wykupieniu biletu w kasie spływu należy udać się bezpośrednio do wyznaczonej łodzi/tratwy.
- W przypadku Klientów, którzy opuścili teren przystani po wykupieniu biletu (tzn. nie zajęli miejsca w łodzi/tratwie bezpośrednio po zakupieniu biletu) bilet traci ważność. W takiej sytuacji Klientom nie przysługuje zwrot kosztów poniesionych w związku z zakupem biletów.
- Klienci z biletami kupionymi przez Internet lub w biletomacie proszeni są o ich zeskanowanie w przeznaczonym do tego urządzeniu lub w kasach biletowych 15 minut przed wyznaczoną godziną, a następnie udanie się do wyznaczonej łodzi/tratwy.
- W przypadku rezygnacji ze spływu po wypłynięciu z przystani początkowych (np. z powodu załamania pogody lub zmiany planów) Klientom nie przysługuje zwrot kosztów związanych z zakupem biletów.
- Powrót z przystani końcowych odbywa się busami za dodatkową opłatą. Można również wypożyczyć (odpłatnie) rower, celem powrotu Drogą Pienińską. Busy powrotne odjeżdżają średnio co 40 minut, ostatni kurs odbywa się około 3 godzin po zamknięciu kas zlokalizowanych na przystaniach początkowych Spływu Dunajcem. Punkty, gdzie busy powrotne czekają na turystów to:
- Szczawnica - parking ul. Pienińska 1,
- Krościenko - Rynek obok starego kościoła.
- Zakupienie biletu na Spływ Dunajcem jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Szczegółowych informacji udziela obsługa Spływu Dunajcem.
§3 Rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca świadczy następującą usługi za pomocą Panelu sprzedaży:
- usługa umożliwiająca zapoznanie się z ofertą Sprzedawcy,
- usługa umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na odległość) poprzez zamówienie przez klienta Wejściówki,
- usługa przesłania na podany przez Klienta adres e-mailowy Wejściówki.
- Wymagania techniczne dotyczące korzystania z usług dostępnych poprzez Panel sprzedaży, są następujące: posiadanie urządzenia połączonego z siecią Internet; przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie urządzenia Klienta dokumentów hipertekstowych udostępnionych w sieci Internet z włączoną obsługa języka Java Script: Google Chrome / Google Chrome Mobile w wersji 63 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 52 lub nowszej, Opera w wersji 58 lub nowszej i Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej lub innej przeglądarki kompatybilnej; posiadanie aktualnego, czynnego prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
- Korzystanie ze Panelu sprzedaży może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hackerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Do dokonywania zakupów w Sklepie niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
§4 Zasady świadczenia usług droga elektroniczna oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Rozpoczęcie przez Klienta korzystania z usług objętych Regulaminem jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dostępnych poprzez Panel sprzedaży bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy. W przypadku zakończenia przez Klienta korzystania z usług udostępnionych przy pomocy Panelu sprzedaży, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń z chwilą opuszczenia Panelu sprzedaży, z wyłączeniem usługi przesłania na adres e-mail Wejściówki, która zostaje zakończona po przesłaniu Wejściówki na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Możliwość korzystania z usług: usługa umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na odległość) poprzez zamówienie przez Klienta Wejściówki, usługa przesłania na podany przez Klienta adres e-mail Wejściówki, uzależniona jest od złożenia zamówienia na Wejściówkę, zgodnie z §5 niniejszego Regulaminu.
- Usługa przesłania na podany przez Klienta adres e-mail Wejściówki następuje po zawarciu umowy sprzedaży Wejściówki. Usługę umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na odległość) poprzez zamówienie Wejściówki Klient może rozpocząć i zakończyć w każdej chwili.
- Możliwość korzystania z bezpłatnej usługi: usługa umożliwiająca zapoznania się z ofertą Sprzedawcy jest każdorazowo wykonywana na indywidualne żądanie Klienta. Klient może w każdej chwili rozpocząć i zakończyć korzystanie z usługi. Wyjście ze strony internetowej, na której znajduje się Panel sprzedaży oznacza rezygnację ze świadczenia przedmiotowej usługi przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.
- Sprzedawca udostępnia możliwość złożenia zamówienia a tym samym zawarcia umowy sprzedaży bez konieczności rejestracji Konta, nie mniej klient, aby skutecznie zawrzeć umowę sprzedaży zobowiązany jest podać swoje dane osobowe, nie ma możliwości korzystania ze Sklepu anonimowo lub przy pomocy pseudonimu.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Osoby korzystające ze Sklepu obowiązuje zakaz stosowania jakichkolwiek działań mogących wpłynąć negatywnie na poprawne funkcjonowanie Sklepu, w tym dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Ceny wszystkich Towarów publikowanych na stronie Sklepu podane są w złotych polskich.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach i informacjach o towarach, umieszczania nowych informacji, wycofania poszczególnych Wejściówek prezentowanych na stronie Panelu sprzedaży oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży. W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży, na które przeznaczona jest ograniczona liczba Wejściówek, realizacja Zamówień następować będzie według kolejności wpływania Zamówień na te Wejściówki, aż do wyczerpania zapasów objętych tymi formami sprzedaży.
- W chwili złożenia Zamówienia Klient zawiera ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, która zostaje zawarta na czas określony do chwili dostarczenia Klientowi Wejściówki będącego przedmiotem Zamówienia lub do czasu zakończenia procedury związanej z uprawnieniem do złożenia przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, lub skorzystania z procedury reklamacyjnej, o której mowa w § 7 i §8 Regulaminu.
- Zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem strony internetowej przy pomocy sieci Internet. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie strony internetowej. W takim przypadku umowa o świadczenie Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
- Informacje o Wejściówkach oraz ceny prezentowane na stronie Panelu sprzedaży nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
§5 Zawieranie umów sprzedaży i sposób zapłaty
- W celu dokonania zamówienia należy dokonać wyboru Wejściówki lub Wejściówek dostępnych w Panelu sprzedaży, określić ich ilość, wybrać ew. dodatkowe parametry wymagane w formularzu, zaakceptować niniejszy Regulamin, Politykę Prywatności oraz Regulamin Spływu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o pojawiające się na stronie komunikaty lub informacje. W celu realizacji zamówienia, Klient jest zobowiązany do podania wszystkich niezbędnych danych umożliwiających ich realizację, które w Panelu sprzedaży wskazane są jako pola wymagane.
- Całkowita wartość zamówienia i ostateczna cena zamówienia znajdują się w podsumowaniu płatności jest widoczna przed ostatecznym zatwierdzeniem zamówienia przez Klienta.
- Po kliknięciu w przycisk „Zamawiam i płacę" nastąpi przekierowanie Klienta do systemu płatności internetowych celem dokonania zapłaty za zamówienie. Klient dokonuje płatności za pośrednictwem Systemu płatności online i aby jej dokonać, musi zaakceptować postanowienia Regulaminu Systemu płatności online.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest System płatności online. Dostępne są szybkie przelewy internetowe oraz formy płatności następujących kart:
- Visa,
- Visa Electron,
- MasterCard,
- MasterCard Electronic,
- Maestro.
- W momencie przekierowania Klienta do systemu płatności internetowej, powinien on niezwłocznie zainicjować zapłatę za Zamówienie. Jeśli System płatności online nie odnotuje płatności za zamówienie w określonym czasie, zamówione usługi wracają do puli dostępnych usług, a jeśli pieniądze wpłyną po tym czasie, zostaną automatycznie zwrócone do Klienta. W celu ponownego zamówienia Wejściówek należy wypełnić na nowo formularz zamówienia i wykonać płatność.
- Klient, który dokona skutecznej zapłaty, zawiera umowę sprzedaży. Potwierdzeniem zawarcia umowy jest otrzymanie Wejściówki na adres e-mail podany w formularzu Panelu sprzedaży.
- Wejściówka stanowi dowód zakupu.
- Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny za zakupioną Wejściówkę, wraz z ewentualnymi zamówionymi dodatkami, w przypadku zamówienia kilku sztuk, ceny poszczególnych Wejściówek sumuje się. Łączna cena, jest podana w wypełnianym przez Klienta formularzu zamówienia. Po dokonanym przez klienta wyborze sposobu płatności i ew. dostawy zostanie on poinformowany o łącznej cenie zamówienia wraz z uwzględnieniem ewentualnych kosztów dostawy (podsumowanie), przed potwierdzeniem przez niego zamówienia.
- Ceny Biletów podawane są w złotych polskich. Sprzedawca podaje do wiadomości Klienta cenę brutto. Cena brutto zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Sprzedawca spełnia świadczenie względem Klienta umożliwiając mu realizację uprawnień — korzystania z usługi, w terminie i na warunkach oznaczonych podczas zakupu i na Wejściówce a także na warunkach Regulaminu Spływu, o ile ten Regulamin Spływu został wskazany podczas zakupu.
- Błędnie podane dane w formularzu Klient może zgłosić Sprzedawcy celem ich skorygowania wysyłając wiadomość e-mailową na adres Sprzedawcy lub kontaktując się z nim za pośrednictwem numeru telefonu.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pośrednictwem adresu e-mailowego lub numeru telefonu Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za podanie przez Klienta danych błędnych lub nieprawdziwych.
§6 Odstąpienie od umowy
- Dla Wejściówek, dla których oznaczony jest konkretny dzień lub okres świadczenia usługi i które dotyczą umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi, Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu pieniędzy. Wynika to z art. 38 ust. 1 pkt. 12) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy, wskazując ważną przyczynę bądź przyczyny niezależne od Sprzedawcy (siła wyższa m. in. zmiana warunków atmosferycznych, zbyt wysoki stan wody, wojna w tym: wojna domowa, zamieszki, rozruchy i akty sabotażu, atak terrorystyczny; katastrofy naturalne takie jak silne burze, huragany, trzęsienia ziemi, powodzie, zniszczenie przez piorun; strajk, wybuchy, pożar, zniszczenie, zalanie maszyn, urządzeń lub wszelkiego rodzaju instalacji). W tym celu niezwłocznie elektronicznie poinformuje Klienta o zaistniałym fakcie na adres e-mail, który użyty był do nabycia Wejściówki oraz zostanie dokonany zwrot pieniędzy za Zamówienie.
- Klientowi nie przysługuje żądanie zamiany terminu spływu w przypadkach, o których mowa w §7 ust. 2 Regulaminu. Sprzedawca zwróci do 7 dni od poinformowania Klienta o rozwiązaniu umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności dotyczące Wejściówki, której dotyczy umowa.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
- Postanowienia Regulaminu o odstąpieniu od umowy stosuje się również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Zwrot płatności następuje po upłynięciu daty ostatniej wejściówki z danego zamówienia.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Sprzedawcę o konieczności poniesienia tych kosztów.
§7 Reklamacje, rękojmia za wady
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby usługi objęte Wejściówką były świadczone bez wad i zgodnie z opisem usługi.
- W razie braku zgodności Wejściówki z zawartą Umową Sprzedaży, Konsumentowi albo Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługują uprawnienia określone w przepisach rozdziału 5A (art. 43a i nast.) Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Wejściówki z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Wejściówki do użycia, określony przez Sprzedawcę, jest dłuższy.
- Wejściówka jest zgodna z umową, jeżeli:
- zgodne z umową pozostają w szczególności jej opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
- zgodne z umową pozostają w szczególności jej przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone lub w porównywalny sposób, publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Wejściówki z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 5 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Wejściówki odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 5 powyżej oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej jej cechy.
- Reklamacje należy kierować elektronicznie poprzez wiadomość e-mail na adres Sprzedawcy, Zgłoszenie powinno zawierać Wejściówkę, której dotyczy reklamacja. Do reklamacji należy dołączyć opis zaistniałej sytuacji.
- Każdą elektroniczna zgłoszona wola reklamacji będzie rozpatrzona w terminie do 14 dni od dnia doręczenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy poczytuje się za uznanie roszczeń Klienta.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana na adres e-mail, z którego wpłynęło zgłoszenie reklamacji. W przypadku braków w reklamacji (np. braku dołączenia Wejściówki) Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta. Brak uzupełnienia braków reklamacji skutkować będzie wydaniem decyzji o odmowie jej uwzględnienia.
§8 Spory
- O ile przepisy prawa bezwzględnie obowiązującego nie stanowią inaczej, wszelkie spory dotyczące umów zawieranych między Sprzedawcą, a Klientem rozstrzyga sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
- W przypadku sporów z udziałem Konsumenta istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje znajdują się na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Sprzedawca informuje, iż na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
- Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny - Sprzedawca w każdej sprawie będzie indywidualnie wyrażał zgodę bądź jej odmawiał.
§9 Postanowienia końcowe
- Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia całego niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), w odniesieniu do umów zawieranych z Konsumentami - przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego, o ile zastosowania nie znajdą, w zakresie umów z udziałem konsumentów, przepisy odrębne w zakresie w jakim zapewniają ochronę praw konsumentów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu ich wskazania i umieszczenia w Panelu sprzedaży. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie, nie krótszym niż 14 dni od momentu udostępnienia na stronie https://bilety.flisacy.pl zmienionego Regulaminu, z tym zastrzeżeniem, że do umów zawartych przed zmianą regulaminu stosuje się poprzedni regulamin (obowiązujący w chwili zawarcia umowy, zatem zmiana regulaminu nie będzie dotyczyć umów, które zostały wcześniej zawarte). Klient jest zobowiązany do akceptacji regulaminu przy składaniu Zamówienia.
- Akceptacja niniejszego Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę Klienta na przedstawienie przez Sprzedawcę Klientowi informacji, o których mowa w art. 12 ustawy o prawach konsumenta w formie elektronicznej, bez wydania papierowej wersji Regulaminu.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.
2024 - 2025 flisacy.pl
Projekt i wykonanie chm